• Pressmeddelanden
  • Pressmeddelanden om produkter

Diskret brandskyddskanal

PYROLINE® Rapid från OBO Bettermann finns nu i helvitt

Brandskyddskanalerna från OBO Bettermann kan, beroende på användning, säkra funktionen eller hålla utrymnings- och räddningsvägar fria från brand- och rökgaser i upp till 120 minuter. De installeras på väggen eller i taket där de är vilsamma för ögat och kan bidra till att förhöja rummets eller hela byggnadens estetik. Brandskyddskanalen PYROLINE® Rapid från OBO finns nu även i helvitt. Med de kompakta yttermåtten och de neutrala färgerna smälter kanalen in i företags- och sjukhusmiljöer, men även i offentliga byggnader för exempelvis administration, skolor och museer.

PYROLINE® Rapid är brandklassad I30 till I120 för utrymningsvägar enligt DIN 4102 del 11 och godkänd som brandkapsling. Den har en innerbeläggning som expanderar vid värme och aktivt kapslar in branden och hindrar den från att spridas. Trots de små yttermåtten har kanalen ett stort tvärsnitt med plats för kablage på upp till 30 kg/m.

Sortimentet med brandskyddskanal PYROLINE® Rapid består av en mängd skräddarsydda tillbehör för snabba och enkla installationer.